Druhá opravená lokomotiva se vrací k Třemešné

Úzkorozchodná lokomotiva řady 705.9, nejstarší dieselelektrická lokomotiva v ČR, se po více než čtyřech letech a několikamilionové investici vrací do provozu na Osoblažsku. Opravy zahrnovaly zpevnění rámu, výměnu motoru a trakčního alternátoru, opravy podvozků a elektromotorů.


Další úzkorozchodná lokomotiva, která byla více než čtyři roky mimo provoz, se konečně vrátila na Osoblažsku. Tato zpráva přináší radost mnoha milovníkům vlaků a historických strojů, se kterými se opět budou moci setkat na trati Třemešná ve Slezsku.

Řeč je o úzkorozchodné lokomotivě řady 705.9, vyráběné v období 1954 až 1958, což činí z ní nejstarší dieselelektrickou lokomotivu provozovanou v naší zemi. Po několika letech nečinnosti a podzim roku 2019, kdy se stroj odebral na rekonstrukci, je tento 'železniční veterán' nyní připraven znovu zamířit na trať, avšak než tomu tak bude, je nutné provést finální zprovoznění.

Při opravě došlo ke kompletnímu zpevnění hlavního rámu, opravám zkorodovaných částí skříně, výměně motoru, trakčního alternátoru, chlazení hnacího agregátu a řídicího systému, včetně pultů strojvedoucích. Podvozky a elektromotory prošly obnovou rovněž. Díky modernizaci bude mít Osoblažsko k dispozici dvě soupravy sestávající z úzkorozchodné lokomotivy a úzkorozchodného vozu, které budou sloužit snad již brzy pro radost místních obyvatel i návštěvníků.

Překonání několikamilionové investice a návrat této úzkorozchodné lokomotivy po více než čtyřech letech do provozu na Osoblažsku je velkým úspěchem a potvrzením toho, že zachování a obnova historických strojů má v naší zemi své opodstatnění. Nepochybně to bude pro mnoho lidí velká událost a zajímavá příležitost k návštěvě Osoblažska, kde budou moci obdivovat tento kousek železniční historie.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy